neyimvarki
New member
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü'nde 120 personel ile 2023 yılında başladıkları çalışma kapsamında şu ana kadar 120 çift askı halatının 112 çiftinin değişim işlemini tamamladıklarını söyledi. Uraloğlu, "Kalan 8 çifti de en kısa sürede değiştirerek tüm çalışmalarımızı 2024 yılı başında tamamlamayı hedefliyoruz." dedi. Bakan Uraloğlu, Halat değişimlerinden sonra ağır tonajlı araçlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullandığı için 80 yıl boyunca yeni bir kablo değişimine ihtiyaç kalmayacağını da sözlerine ekledi.
Bakan Uraloğlu, bakım çalışması süren FSM Köprüsü'nde incelemelerde bulunarak, çalışmalara ilişkin bilgi verdi. FSM Köprüsü'nün günlük ortalama 240 bin araç ile dünyanın en yoğun trafiğini yaşayan İstanbul ulaşımının can damarlarından biri olduğunu belirten Uraloğlu, şunları kaydetti: "Hizmete açıldığı 1988 yılından bu yana askı halatlarını ilk kez değiştirerek köprümüzün çok daha güvenli, konforlu ve uzun süreli hizmet vermesini sağlayacağız. Nasıl ki biz insanlar büyüyor, yaşlanıyoruz, insan eliyle yapılan tüm yapılarda olduğu gibi köprüler de yaşlanıyor. Köprülerimizin sağlıklı bir şekilde hizmet vermelerine devam etmesi ve ömürlerini uzatmak için bakımlarını geciktirmeden belirli periyotlarda yapmamız gerekiyor. Köprü tabliyesinin bakımı, asfaltının yenilenmesi, bütün taşıcıyı aksamlarının gözden geçirilmesi ve taşıyıcı askı halatlarının değiştirilmesi gibi birçok farklı bakım türleri var. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak hayata geçirdiğimiz tüm yatırımlarımızda yapıların güvenliği açısından olası bir risk ile karşı karşıya kalmamak adına bakım çalışmalarının aksatılmamasına büyük özen gösteriyoruz." Maalesef bu tür çalışmalar sırasında işin doğası gereği ekstradan trafik yoğunluğu oluşabildiğini anlatan Uraloğlu, şöyle devam etti: "Ama trafik yoğunluğu açısından vatandaşlarımıza en az sıkıntı oluşturacak şekilde gece çalışması tercih ederek, 00.00 ile 05.30 saatleri arasında sadece bir şerit daraltması yaparak çalışıyoruz. Fatih Sultan Mehmet Köprümüzdeki halat değişimlerimizi doğrudan depreme karşı güçlendirme amacıyla yapmamakla birlikte elbette deprem durumunda da köprümüz eskisine göre çok daha güçlü ve dayanaklı olacak. 120 personel ile 2023 yılında başladığımız çalışmalar kapsamında şu ana kadar 120 çift askı halatının 112 çiftinin değişim işlemini tamamladık. Kalan 8 çifti de en kısa sürede değiştirerek tüm çalışmalarımızı 2024 yılı başında tamamlamayı hedefliyoruz." "VATANDAŞLARIMIZIN UFAK AKSAMALAR İÇİN SABIR VE ANLAYIŞ GÖSTERMELERİNİ UMUYORUZ" Köprünün bakım ve onarımının ertelenmesi durumunda her geçen gün, her geçen ay ve her gecikilen senenin bedelinin çok daha ağır olacağına işaret eden Uraloğlu, kalıcı rahatlık için geçici sıkıntıların göze alınması gerektiğini dile getirdi.
"80 YIL BOYUNCA YENİ BİR KABLO DEĞİŞİMİNE İHTİYAÇ KALMAYACAK" Bakan Uraloğlu, 2016 yılında Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılana kadar FSM Köprüsü'nün yoğun ağır taşıt trafiğine maruz kaldığını ve bu durumun askı halatlarının yorulma ömrünü kısalttığını anımsattı. Halat değişimlerinden sonra ağır tonajlı araçlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullandığı için 80 yıl boyunca yeni bir kablo değişimine ihtiyaç kalmayacağını bildiren Uraloğlu, konuşmasını şöyle tamamladı: "Bu yatırımların hayata geçmesine çok karşı çıkan oldu ama bugün bu projelerin yapılmadığını düşündüğünüzde ortaya çıkacak yoğunluğu ve aksamaları hayal edebilirsiniz. Bizim siyasetimiz hep eser ve hizmet siyaseti olmuştur. Cumhuriyet'imizin 100. yılında Türkiye Yüzyılı'nın başlangıcında ülkemizin her karış toprağına hizmetlerimizle mührümüzü vuruyoruz. Bu düşüncelerle köprümüzün bakım çalışmalarına başarıyla devam eden Karayolları Genel Müdürlüğü ve yüklenici firma ekiplerimize teşekkür ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum." Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuşmasının ardından işçilerin yanına geçerek çalışmaları hakkında bilgi aldı.