Kazançlı Bahis Forumları

Deneme bonusları hakkında detaylı incelemeler yapan kaliteli bet forumları sayesinde en iyisini bulun.

  • Sitemizde hiç bir şekilde yasa dışı bahis ve kumar oynatılmamaktadır! Bahis Forumları Sitesi, Türkçe dilini kullanan ve Türkiye dışında yaşayan kişileri bilgilendirmek amacıyla düzenlenmektedir. Bahis Forum sitesinde tanıtılan bahis firmaları Türkiye Cumhuriyeti kanunlarınca yasal olmayabilir, Türkiye'de ikamet eden ve paylaştığımız iddaa tahminlerini takip eden kişiler Sportoto bayileri olan; Bilyoner, Nesine, Tuttur, Birebin, Misli ve Oley web sitelerinden bahis yapmalıdır. Digitürk ve D-Smart gibi platformların sahip olduğu telif haklarından ötürü sitemizde yayınlarına yer verilmemektedir.

    Skype : live:.cid.a929326185b46229

Tarihe ışık tutan mektup: 35 askerin şehit olduğu Mesudiye Zırhlısı'nda neler yaşandı!

neyimvarki

New member
Tarihe ışık tutan mektup: 35 askerin şehit olduğu Mesudiye Zırhlısı'nda neler yaşandı!

Çanakkale Savaşı'nda, İngiliz B-11 denizaltısı tarafından batırılan Mesudiye Zırhlısı'nın son anlarında yaşananlar arşivlerde bulunan bir mektupla gün yüzüne çıktı. 10'u subay 35 askerin şehit olduğu saldırıda çarkçı yüzbaşı olarak görev yapan İbrahim Şevki Efendi'nin yazdığı mektupta, geminin batırılmasından, mahsur kalanları kurtarma çalışmalarına kadar olan kritik saatler anlatılıyor.

PpWPsMoV60aMJTTA7uC5kw.jpg

İngiliz B-11 denizaltısı tarafından 13 Aralık 1914'te batırılan Mesudiye Zırhlısı'nda 10 subay ile 25 asker şehit oldu.
_weX5N1ae0Khen2HpWDCIg.jpg

ÇOMÜ AÇASAM Müdür Yardımcısı Dr. İsmail Sabah, arşiv çalışmaları sırasında Mesudiye Zırhlısı'nda çarkçı yüzbaşı olarak görev yapan İbrahim Şevki Efendi'nin geminin vurulma anı ve mahsur kalan askerlerin kurtarılma anına ilişkin detayların yer aldığı mektubu gün yüzüne çıkardı.
K0ZIgpCCvESuSWGFhBAOZg.jpg

Mesudiye Zırhlısı’nın 40 yılı aşkın süre Osmanlı Donanması'na hizmet ettiğini söyleyen Dr. Sabah, "Filoda işe yaramayacağı düşünüldüğünden Çanakkale Boğazı'na gönderilmişti. Sabit bir batarya şeklinde kullanılması düşünüldü. Bu sayede Mesudiye Zırhlısı boğaz girişini ateşe alacak, demirleyecek ve aynı zamanda mayın hatlarının korunmasında da önemli bir görev üstlenmiş olacaktı" ifadelerini kullandı.
hTs4tNejSkOo_4oUmigBLQ.jpg

Gemi mürettebatının yüzer bir araç olan geminin sabit bir batarya şeklinde kullanılmasına itiraz ettiğini ve bu durumun yaratacağı tehlikelerden bahsettiğine dikkati çeken Dr. Sabah, "Ancak kendilerine verilen emirde bu kararın değiştirilemeyeceği ve söz konusu mevkiye gidip, sabit bir batarya şeklinde görev alması emredildi. Mesudiye Zırhlısı, denizaltı saldırısına uğradı. 13 Aralık 1914'te isabet eden 2 torpidonun patlaması sonucunda çok kısa bir sürede alabora olarak yan yattı." dedi.
fyGWolejHU-x8LpkqYur0g.jpg

Kurtarma çalışmalarının 36 saat sürdüğünü ifade eden Dr. Sabah, Salt Araştırma Merkezi'nin arşivinde bu anları anlatan bir mektupla karşılaştıklarını söyledi.
appgyO0HZEq0SKMwyROqVw.jpg

Gemide çarkçı yüzbaşı olarak görevli olan İbrahim Şevki Efendi'nin yazdığı mektupta geminin patlamayla birlikte alabora olması ve akabinde su hücumu nedeniyle gemiden çıkamayarak, mahsur kalınması anlatılmış.
xaZ1tR3wPU26o9Rgj0-JBQ.jpg

İbrahim Şevki Efendi, yazdığı mektupta sesler çıkartarak yaşadıklarını haber verdiklerini ve sonrasında kurtarma çalışmalarının başladığını anlatıyor.
Kt4q6eWfeEm9THRUVgFJMg.jpg

Mektupta anlatılana göre geminin altını delecek ve bu sayede mahsur kalan askerlerin kurtulmalarını sağlayacak oksijen aleti Çanakkale'de bulunmadığı için dalgıçlarla birlikte İstanbul'dan gönderiliyor.
5q1NCO6kvUavE6iPS2W97g.jpg

Kurtarma çalışmaları tam 36 saat sürüyor. Nihayet 36 saatin sonunda İbrahim Şevki Efendi ve diğer mahsur kalan askerler Mesudiye Zırhlısı'ndan kurtarılıyor.İbrahim Şevki Efendi, 8 Aralık 1944 tarihinde Feridun Fazıl Tülbentçi'ye yazmış olduğu bu mektup, 110 yıl önce gerçekleşmiş olan bu hadisenin ayrıntılarını anlatan bir belge olarak tarihe ışık tutuyor.
Q3UhnN4Od0quaYq9bTUdBQ.jpg

Mesudiye, Sultan Abdülaziz’in (1861-1876) Osmanlı donanmasını modernize etme politikası sonucunda Memduhiye zırhlısıyla beraber 1872 yılında İngiliz şirketine sipariş edilmiştir. Yapımına 1873 yılında başlanan zırhlı, 1875’te inşası bitirildikten sonra suya indirilmiştir. 1876 yılı başlarında donanmaya dâhil olmuştur.Osmanlı donanmasına katılmasının ardından amiral gemisi olan Mesudiye, 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı sırasında Karadeniz’de görev yapmıştır.13 Aralık 1914'te batarya olarak görev yaptığı Çanakkale Boğazı'nda İngiliz B-11 denizaltısı tarafından batırılmıştır. Batan gemideki 598 kişilik mürettebattan 10 subay ve 25 asker şehit olmuştur.
 
Üst