neyimvarki
New member
Ankara'da 9 kişinin hayatını kaybettiği otobüs kazası, şoförlerin çalışma şartlarını da tekrar gündeme getirdi. Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Alpay Lök'ün çektiği, asfaltın üzerinde şoförün uyuduğu yeri gösteren fotoğraf, sosyal medyada kısa sürede yayıldı.
Ankara'da 9 kişinin hayatını kaybettiği otobüs kazası gündemdeki yerini koruyor. Sorulması gereken pek çok soru var? Neden bu kazalar önlenemiyor?
Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Alpay Lök, bu sorunun yanıtı niteliğinde bir fotoğraf çekti. İstanbul'daki bir sanayi sitesinde yere serilmiş bir karton parçası, üzerinde yastıklar, bir battaniye ve hemen yanında çöpler... Sürücü, ancak otobüsü muayaneye getirdiğinde uyuma imkanı bulmuş.
Lök, bu kareyi İkitelli Dolapdere Sanayi Sitesi'ndeki dükkanın önünde çektiğini söylerken, otobüs şoförlerinin nerede uyuduğunu bildiğini ancak böylesini ilk kez gördüğüne dikkat çekiyor.
Şoförlerden birine nerede uyuduğunu sorduğu söyleyen Lök, kendisine kabindeki bagajın gösterildiğini, nerede uyanıyorsun diye sorduğunda ise "Motor sesi durduğunda" yanıtını aldığını söyledi.
Sorunun sadece uyku saatleri olmadığını söyleyen Lök, otobüslerdeki hız sınırlarına da değindi.
Araçların fabrika çıkışı hız sınırlarıyla oynandığı söyleyen Lök, "Fabrika diyor ki ben bu aracı 100 kilometreye göre ürettim diyor, bunun lastikleri de 100 kilometre hıza göre ayarlı diyor frenleri de 100 kilometre hıza göre ayarlı diyor. Yarın devreye alsınlar bakın hız sınırlayıcıları bakın göreceksiniz hız sınırlayıcının devreye girmesiyle kazalarda ciddi azalmalar olacak" diyerek kazalardaki hız faktörüne dikkat çekiyor.
Lök, bu tarz kazalarda tek sorumlu olarak görülmemesi gerektiğini söylerken kurumların da denetiminin önemli olduğunu belirtiyor.